Kiedy Nowy Zwiastun GTA6

Kiedy pojawi się nowy zwiastun GTA 6?

Za nami Summer Game Fest i towarzyszący wydarzeniu, choć zupełnie niezależny, Xbox Showcase. Do jednych z ciekawszych tytułów, które zobaczyliśmy w ten weekend można śmiało zaliczyć DOOMA: The Dark Ages, czy zapowiedź Gears of War: E-Day. Można by tu wymieniać jeszcze długo, ale nie po to tutaj jesteśmy. Interesuje nas temat gry GTA 6, która niestety nie zagościła na żadnej z wymienionych imprez.

GTA 6 ominęło Summer Game Fest

Niedawno omawialiśmy temat obserwacji strony internetowej Rockstar Games przez fanów gry, którzy poszukiwali poszlak dotyczących Grand Theft Auto 6. Znaleziska sugerowały, że twórcy mogą szykować się do publikacji kolejnych materiałów promujących grę. Zastanawialiśmy się czy może mieć to związek z Summer Game Fest, organizowanym przez Geoff’a Keighley’ego. Jak już pewnie wiecie, GTA 6 ominęło szerokim łukiem to wydarzenie.

Po części spodziewaliśmy się tego, zwracając uwagę na to, że takie imprezy, wiążą się z koniecznością wydania okrągłej sumy. Oczywiście Summer Games Fest, a wcześniej organizowane w tym okresie E3, stanowią doskonałą platformę do prezentacji gier przez wydawców i deweloperów. Na wszystko jest jednak czas i miejsce, a taka platforma nie jest zawsze potrzebna.

Geoff Keighley Summer Game Fest
Geoff Keighley w trakcie Summer Game Fest 2024

Koszty promocji w trakcie Summer Game Fest

Jak donosi Kotaku (powołując się częściowo na Esquire) promocja w trakcie imprezy Geoff’a Keighley’ego nie jest tania. Koszt wyświetlenia zwiastuna w trakcie imprezy zaczyna się od 250 tys. dolarów za minutę. 350 tys. zapłacimy za półtorej minuty, 450 tys. za dwie i 550 tys. dolarów za dwie i pół minuty. Tanio nie jest, ale z drugiej strony wydarzenie skupia na sobie uwagę fanów i mediów z całego świata.

Pytanie brzmi: Czy GTA 6 potrzebuje tego typu promocji? Jak wiemy produkcja ma ogromy budżet i rozpatrywana jest jako pierwsza, godna tytułu prawdziwej gry z segmentu AAAA (Quadruple A). Ktoś mógłby powiedzieć, że wydanie dodatkowych kilkuset tysięcy z pewnością nie zrobiłoby żadnej różnicy. W biznesie jednak chodzi o zarabianie, a nie szastanie pieniędzmi.

Zagłodzimy fanów GTA

Trzeba pamiętać, że GTA 6 to dość wyjątkowy tytuł, bo każda informacja wychodząca z Take-Two i Rockstar Games jest od razu rozchwytywana i analizowana przez wszystkich zainteresowanych. Udział w płatnych wydarzeniach promujących gry, nie jest zatem dla nich konieczny, co nie znaczy, że ich unikają. Najlepszym przykładem była prezentacja GTA V w trakcie E3 w 2014 roku.

Nie mniej zwykła publikacja zwiastuna GTA 6 w Youtube wystarczyła żeby na chwilę zepsuć Internet. Nie przeszkodził w tym, a może nawet pomógł, fakt ujawnienia zwiastuna przed planowaną datą publikacji. Oczywiście było to wynikiem niekontrolowanego wycieku.

Wydawałoby się, że zespół marketingowy Gwiazd Rocka, nie musi się przejmować sztywnym grafikiem działań promocyjnych. Tak jednak z pewnością nie jest, bo wytworzenie głodu informacji wśród graczy, nie jest dziełem przypadku. Takie wygłodzenie fanów, pozwala później zaoszczędzić część środków na reklamę, która robi się sama.

Pisaliśmy o tym w artykule, który omawiał amatorski zwiastun GTA 6, stworzony przez fanów zainspirowanych twórczością Rockstar Games.  

Nowy zwiastun GTA 6
Kadr z GTA VI Trailer In Real Life (Autorzy: Andrew Levitt i Jacob Philips)

Za wcześnie na nowy zwiastun GTA 6

Wróćmy jednak do tematu udziału Rockstar w Summer Game Fest. Choć chcielibyśmy zobaczyć nowe materiały z gry, to mamy świadomość, że nie jest to odpowiedni czas. Wydanie sporej kwoty na promocję w trakcie podobnego wydarzenia miałoby sens bliżej daty premiery. Wszystko po to, aby utrzymać odpowiedni poziom zainteresowania konsumentów. Nie ma sensu podejmować takich działań jeśli hype potrwa dwa miesiące, a produkt ukaże się za półtora roku. Byłoby to wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Zwłaszcza w okresie zaciskania pasa przez Take-Two, jak i całą branżę.

Zakomunikowanie nadejścia gry pół roku temu, z punktu widzenia marketingu, na razie wystarczy. Była to dobra pożywka dla fanów, którzy i tak pewnie kupią grę. Ważniejszy był jednak przekaz skierowany do osób, które nie wiedzą o istnieniu GTA lub nie były dotychczas zainteresowane tym tytułem. I to do tej grupy będą kierowane wszystkie kolejne akcje marketingowe. Ponieważ gotowość do wydania pieniędzy na grę wśród tych odbiorców, będzie utrzymywać się krócej niż u zagorzałych fanów.     

Kiedy Rockstar powinien rozpocząć promowanie GTA 6?

Jeśli mielibyśmy obstawiać, to stosowniejszym momentem na publikację drugiego zwiastuna gry, byłoby grudniowe The Game Awards. Wciąż jednak może to być za wcześnie, ponieważ Take-Two przewiduje, że premiera GTA 6 odbędzie się jesienią 2025 roku. Pamiętajcie, że jesień kończy się w grudniu, więc spodziewajcie się spotkania z Lucią i Jasonem najwcześniej podczas świąt Bożego Narodzenia.     

Mając to na uwadze, jeszcze rozsądniejszym momentem na bardziej treściwe publikacje, byłby kolejny Summer Game Fest, czyli czerwiec 2025. Mógłby to być również moment rozpoczęcia szerszej kampanii marketingowej, która rozpędu powinna nabrać na miesiąc lub najwcześniej dwa przed premierą gry.  

Czy to oznacza, że w tym roku nie możemy liczyć na żadne nowe informacje od Rockstar? Niekoniecznie, ponieważ to tylko nasze spekulacje oparte na pobieżnej obserwacji rynku. Jeżeli już mielibyśmy stawiać na 2024 rok, to raczej na grudzień. Mogłaby to być zupełnie niezależna prezentacja GTA lub udział w większej imprezie marketingowej takiej jak wspomniane The Game Awards.

Uzbrajamy się zatem w cierpliwość, ale jednocześnie trzymamy rękę na pulsie.   

Dołącz do naszej społeczności już dzisiaj! Po zalogowaniu otrzymasz dostęp do pełnej zawartości strony oraz możliwość pełnej interakcji. Zaloguj już teraz ZALOGUJ/ZAREJESTRUJ

Podobne artykuły

Komentarze