GTA 6 na Summer Game Fest?

Na początku należałoby przyznać, że zastanawialiśmy się czy publikować tę informację czy nie, ale skoro trąbi o tym cały Internet, dlatego też i my skorzystamy z naszego klaksonu. Zdaniem zagorzałych fanów Grand Theft Auto, obserwujących wytrwale każdy ruch Rockstar Games, studio szykuje się do kolejnej zapowiedzi związanej z GTA 6.

Tym razem obiektem wnikliwych obserwacji była oficjalna strona internetowa GTA 6. Po analizie zmian w kodzie zauważono coś co przypomina tymczasowe wypełniacze, w których finalnie miałyby wylądować cztery screenshoty z gry oraz grafika okładki. Według Insider Gaming zmiany te zostały cofnięte, a dowody wskazujące na zbliżającą się aktualizację witryny ukryte.

Jak widać determinacja fanów spragnionych jakichkolwiek informacji na temat wyczekiwanej przez nich gry jest ogromna. Choć z drugiej strony wydaje mi się, że nakręcają to raczej wszelkiego rodzaju podmioty publikujące treści i konkurujące między sobą o kliknięcia i lajki. Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamieniem. My po żadne kamienie na pewno sięgać nie będziemy, bo na bezrybiu i rak ryba, zatem każda nowinka dotycząca GTA godna jest choć symbolicznego omówienia.

Nowa zapowiedź GTA 6 w trakcie Summer Game Fest?

Warto jednak się zastanowić czy faktycznie w najbliższym czasie moglibyśmy spodziewać się uchylenia kolejnego rąbka tajemnicy, wykraczającego zawartością poza opublikowany w zeszłym roku zwiastun GTA 6.

Patrząc na grafik wydarzeń w branży gier, od razu w oczy rzuca się czerwcowy Summer Game Fest, w trakcie którego wydawcy będą prezentować swoje zapowiedzi i dotychczasowe dokonania. Jeśli faktycznie zmiany na stronie miałyby wskazywać na publikację nowych materiałów, to powiązanie ich z wydarzeniem organizowanym przez Geoff’a Keighley’ego wydaje się realne. Nie ma jednak żadnych oficjalnych informacji potwierdzających tę hipotezę.

Po co im ten marketing?

Pytanie czy Rockstar musi się posiłkować takimi marketingowymi wydarzeniami? Osobiście uważam, że nie. Ze względu na brak jakichkolwiek przecieków i tradycyjną oszczędność w publikowaniu materiałów promocyjnych, twórcy GTA skupiają na sobie uwagę jak żadne inne studio. Nie mają zatem potrzeby brania udziału w wydarzeniach jak Summer Game Fest, które darmowe nie są.

Oczywiście dla wspomnianego Geoff’a, prezentacja za darmo czegokolwiek związanego z GTA 6 w trakcie pokazu, nadałaby mu dodatkowego rozgłosu. Nie mniej, tego typu altruistyczne akcje, Geoff Keighley rezerwuje zazwyczaj dla małych studiów, pracujących nad wartościowymi tytułami, których nigdy z pewnością nie byłoby stać na udział w pokazach pokroju Game Awards czy omawianego Summer Game Fest.

Publikowanie murowanych hitów zwykle wiąże się z potężnymi nakładami marketingowymi, jak w przypadku gier od Sony. Paradoksalnie GTA 6 jest jednak w tak uprzywilejowanej pozycji, że może okazać się, że nakłady przeznaczone na marekting, mogą zupełnie nie korespondować z osiągniętymi zyskami. Zmierzam do tego, że Rockstar mógłby prawdopodobnie pozwolić sobie na najmniejszy w historii serii GTA budżet reklamowy, a i tak wyjdzie na swoje powyżej oczekiwań. Bo jak widać, rzesze fanów i wszelkiego rodzaju portale informacyjne odwalają robotę za nich.

Podobne artykuły

Komentarze

Strona główna
Aktualności
Forum
Grupy