Marketing GTA 6 wkracza na Times Square?
Wiele wskazuje na to, że marketing GTA 6 powoli zaczyna nabierać tempa. Wszystko dzieje się w rytmie sprawozdań finansowych, aktualizacji strony Rockstar Games, ale nie tylko.
Aktualizacja strony Rockstar Games
Trzy dni temu Strauss Zelnick opowiadał o potencjalnej roli sztucznej inteligencji w GTA 6. Tymczasem miały miejsce wydarzenia, które wyraźnie pobudziły emocje fanów serii. Jednym z nich była aktualizacja strony internetowej Rockstar Games. Choć zmiana miała charakter kosmetyczny, to natychmiast rozbudziła wyobraźnię społeczności skupionej wokół Grand Theft Auto. Wyeksponowanie GTA 6 na stronie głównej zostało przez część graczy odebrane jako zapowiedź czegoś większego. Czego dokładnie? Najprawdopodobniej kolejnego zwiastuna gry.
Sprawozdanie finansowe Take-Two – początek listopada
Wydarzenia te zbiegają się z zapowiedzią publikacji sprawozdania finansowego Take-Two Interactive, które odbędzie się już 6 listopada. Tego typu cykliczne raporty niezmiennie wywołują falę spekulacji i plotek. Pewnikiem są też publiczne wystąpienia Straussa Zelnicka, który przy każdej okazji jest pytany o GTA 6.
Ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć jego wywiad dla CNBC, a niewykluczone, że kolejny pojawi się tuż po publikacji wyników finansowych. Zelnick zazwyczaj mówi wtedy o kondycji korporacji i osiąganych zyskach, ale niemal zawsze uchyla choćby rąbek tajemnicy związanej z GTA 6.
Dotychczas nie istniała wyraźna korelacja między terminami publikacji sprawozdań finansowych a premierami materiałów promocyjnych Rockstar. Co prawda drugi zwiastun GTA 6 pojawił się niespełna dwa tygodnie przed majowym raportem, ale nie należy przywiązywać do tego zbyt dużej wagi. Możliwe, że był to zabieg mający na celu uspokojenie inwestorów w obliczu spodziewanego opóźnienia premiery gry. Zainteresowanie, jakie wzbudził zwiastun, potwierdziło ogromny potencjał odbiorczy tytułu.
Czy tym razem będzie podobnie? Trudno jednoznacznie stwierdzić.
Billboardy GTA 6 na Times Square
Temperaturę dodatkowo podniosły krążące w sieci zdjęcia reklam GTA 6 wyświetlanych na Times Square w Nowym Jorku. W rzeczywistości były to zrzuty ekranu z materiału opublikowanego 29 października na kanale Manhunt Media.
Billboard widoczny jest zaledwie przez ułamek sekundy, a samo nagranie – co ciekawe – najprawdopodobniej pochodzi z maja 2025 roku. Zostało jednak udostępnione dopiero teraz, jako fragment szerszego materiału, który nie dotyczy bezpośrednio gry.
Mimo to obrazki szybko rozeszły się po sieci i zostały uznane za kolejne potwierdzenie, że marketing GTA 6 ruszyła pełną parą.
Link do omawianego fragmentu filmu znajdziecie TUTAJ.
Komentarze