Sony prawa marketingowej do GTA 6

Sony zdobywa prawa marketingowe do GTA 6?

Mamy dla was ciekawą informację dotyczącą praw marketingowych do GTA 6, a dokładniej możliwości wykorzystania wizerunku gry do promocji konsol. Istnieje bowiem szansa, że Lucię i Jasona możemy zobaczyć na pudełkach konsol Playstation 5 i Playstation 5 Pro.

Kto zdobędzie prawa marketingowe do GTA 6?

Wiele osób zastanawiało się, która z konsolowych drużyn wywalczy dla siebie prawa do promocji własnej platformy z wykorzystaniem wizerunku najnowszej gry od Rocksatr. Wygląda na to, że zaszczyt ten przypadnie drużynie niebieskich.

W dzisiejszym XNC Podcast prowadzonym przez Colta Eastwooda i MAGG’a, drugi z prowadzących, czyli Middle Age Game Guy, donosi, że omawiane prawa będą należeć do Playstation. Tym samym, tak jak wspominaliśmy we wstępie, możemy przygotować się mentalnie na widok logo GTA 6 na pudełkach konsol PS5 i PS5 pro.

Link do fragmentu podcastu, który nas interesuje znajdziecie TUTAJ (1:50:00).

Przeciek pochodzi z Microsoftu

Według MAGG’a, oficjalnie ma to zostać potwierdzone w trakcie emisji drugiego zwiastuna najnowszej odsłony Grand Theft Auto. Co ciekawe, jak to sam ujął, informacje otrzymał z Redmond, co sugeruje, że osoba z którą rozmawiał pracuje dla Microsoftu. Dowiedział się jeszcze kilku innych rzeczy, ale został poproszony o zachowanie ich dla siebie, aby nie zdradzić od kogo pochodziła informacja. Sony pilnuje swoich tajemnic w miarę dobrze, zatem wyciek takiego newsa po stronie konkurencji jest bardziej prawdopodobny.

Jak wiarygodny jest MAGG?

Zapytacie pewnie co to za jeden ten MAGG i czy to kolejny news na zasadzie „trust me bro”? Podcast XNC nie jest nam obcy i nie jest to pierwszy raz, kiedy MAGG przedstawia zasłyszane przez siebie informacje. Posiada szereg znajomych zarówno w branży gier jak i branży filmowej. Jeżeli już o czymś mówi to prawdopodobieństwo wystąpienia omawianej sytuacji jest bardzo wysokie. Zazwyczaj jego wieści zostają potwierdzane lub poparte kolejnymi i wiarygodnymi dowodami w prasie branżowej. Oczywiście do każdej tego typu informacji należy podchodzić z dystansem. W tym jednak wypadku MAGG wydaje się być bardzo pewny siebie, gdyż zazwyczaj zastrzega, że pewne rzeczy mogą się zmienić i trzeba poczekać na więcej szczegółów.

Jak sam stwierdza, wiele osób spodziewało się takiej wiadomości, bo historia współpracy Sony i Rockstar jest długa i dobrze udokumentowana.

Sony wyczuło krew

Wygląda zatem na to, że Playstation może zdobyć kolejny punkt przewagi nad Xboxem, w bitwie o portfele klientów. Jak zauważają prowadzący i trudno się z nimi nie zgodzić, wielu niedzielnych graczy widząc reklamy GTA 6 w towarzystwie konsoli Sony, będzie zakładało, że gra jest ekskluzywnie dostępna na konsolach Playstation. Xbox wydaje się natomiast zakopywać topór wojenny i jednostronnie kończyć wojny konsolowe. Sony najwyraźniej wyczuło krew i nie spuszcza z tonu, chcąc ugrać dla siebie jak najwięcej.

Kiedy drugi zwiastun GTA 6?

Komercyjny sukces Sony wydaje się zatem pewny, zwłaszcza, że lada dzień spodziewamy się zapowiedzi konsoli Playstation 5 pro, która do sprzedaży trafi najpewniej tej jesieni. Powinno się zatem pokrywać to mniej więcej z emisją drugiego zwiastuna GTA 6, który wieszczony jest przez wielu fanów na 4 października. Ta informacja wypływa oczywiście z teorii spiskowej opartej na reklamie dodatku do GTA Online „Pizza This”.

Kiedy jednak dokładnie spodziewać się wyczekiwanego zwiastuna nie wiemy. MAGG myśli, że może zostać wyemitowany w grudniu, w trakcie Games Awards. Mieliśmy własne teorie i przypuszczenia na ten temat. Rzućcie okiem na artykuł Kiedy pojawi się nowy zwiastun GTA 6 i wyraźcie swoją opinię, dołączając tym samym do korowodu spekulacji.

Materiał powstał we współpracy z Youtubowym kanałem Gameralnie.

 

Dołącz do naszej społeczności już dzisiaj! Po zalogowaniu otrzymasz dostęp do pełnej zawartości strony oraz możliwość pełnej interakcji. Zaloguj już teraz ZALOGUJ/ZAREJESTRUJ

Podobne artykuły

Komentarze

  1. Rockstar udzielając komuś zgody na reklamowanie swoich konsol z pomocą ich marki, z pewnością chciałby, żeby gra uruchomiona na takim sprzęcie działała możliwie sprawnie. Na chwilę obecną PS5 Pro będzie najmocniejszą konsolą, wiec taki układ teoretycznie jest sensowny. Skok mocy podobno nie będzie powalający, ale jednak.

    Choć z drugiej strony, jeśli mieliby też brandować zwykłe PS5 to ciekaw jestem czy Pro będzie miało jakąś dedykowaną wersję GTA 6. Chodzi mi o taką, która byłaby zoptymalizowana pod kątem wykorzystania możliwości PS5 Pro. Przykładowo taki RDR2 jest uruchamiany w trybie wstecznej kompatybilności.

  2. Czy taka współpraca z Sony jest tej grze potrzebna ? 🙂
    Uważam że nie, ponieważ GTA 6 sprzeda się świetnie mimo to czy będzie grafiką na pudełku od konsoli czy nie 😉

    Jednak każdy kija ma dwa końce, reklama dźwignią handlu a przecież wielu konsumentów kupuje oczami i takie ładne opakowanie konsoli z logiem “SZÓSTKI” może pomóc w decyzji zakupu 🙂

    1. Dokładnie oto chodzi. Jedno pomaga się sprzedać drugiemu. Taka reklama skierowana jest do Józka i Marioli z ulicy, którzy nie do końca wiedzą o co w tym sporcie chodzi. Syn/Córka chce konsolę do GTA to kupi tę z Lucią na pudełku. Więc lepiej żeby gra na tej konsoli dobrze śmigała. Ty pewnie kupiłbyś sprzęt zawinięty choćby w papier pakowy, ale wiedziałbyś co jest w środku i do czego służy. Mariola nie wie :⁠-⁠)

    2. Tutaj nawet nie chodzi o sam produkt jakim jest GTA. To wszyscy wiemy że sprzeda się bez pytania w masowych ilościach, a nawet jestem w stanie powiedzieć że kiedyś finalnie padnie rekord. Głównie chodzi o samą rywalizację platform. Sony zarzuca dobrym argumentem w stronę R*, aby Ci pokazywali swój produkt, na ich konsoli, aby konsumenci kupowali PS, a nie Xboxa. Tutaj mamy doczynienia z wojną platform, a nie ściśle reklamą, która swoją drogą też tam jest.