Gameplay GTA 6 głównym tematem ostatnich doniesień
Jakiś czas temu pewien użytkownik Reddita o pseudonimie Pebblestar, pochwalił się, że miał okazję zobaczyć gameplay GTA 6. Była to testowa wersja najbardziej wyczekiwanej gry Rockstar Games, pochodząca z 2024 roku. Przyjrzyjmy się temu co miał do powiedzenia na temat najbardziej wyczekiwanej produkcji Rockstar Games.
Gameplay GTA 6 opisany przez użytkownika Reddit
Jeśli chcecie bardziej zagłębić się w ten wątek, możecie zacząć od przeglądania odpowiedzi, których udzielił Pebblestar, przy okazji całego zamieszania na platformie Reddit. Dobrym punktem zaczepienie będzie wątek Regarding my earlier post about the GTA VI gameplay. Inny przydatny link znajdziecie TUTAJ. UWAGA! Mogą tam znaleźć się spoilery dotyczące fabuły gry, więc wchodzicie tam na własną odpowiedzialność!
My jednak bazujemy na zgrabnym podsumowaniu, które zostało przygotowane niedawno, przez twórców profilu GTA 6 Countdown na platformie X. Zatem wszelkie pochwały dla nich.
Nic z tego wszystkiego nie jest potwierdzone, ale w ramach odgrzewania kotleta, temat w Interneatch podchwyciło kilka osób, dlatego prezentujemy to podsumowanie.
A user claims to have seen a few hours of GTA 6 gameplay at Rockstar from a 2024 testing build and described some interesting details.
— GTA 6 Countdown ⏳ (@GTAVI_Countdown) January 17, 2025
Here are all the details and features this user revealed, that should also be taken with a grain of salt until they’re confirmed…🧵 pic.twitter.com/rQkaaS6nhs
Strzelaniny w GTA 6
Strzelanie do NPC’ów wydaje się być bardzo realistyczne, przez co możemy czuć się źle, a to nie ułatwi nam zadania.
NPC reagują realistycznie, okazują ból/szok, gdy zostają postrzeleni. Strzał w brzuch sprawia, że lekko się cofają, pochylają do przodu, kładą rękę na brzuchu, sprawdzają, czy nie ma krwi, potykają się i padają na kolana, łapiąc powietrze. Jęcząc przy okazji: „Dlaczego do mnie strzeliłeś?”
Policjanci po strzelaninie mogą urządzić oględziny na miejscu zbrodni. Wykonają pomiary i zdjęcia, a po wszystkim odwiozą zwłoki do kostnicy.
Kreacja świata w GTA 6
Świat wydaje się bardzo żywy, ponieważ niemal wszystko ma w nim swoje miejsce, nawet wszelkiego rodzaju śmieci i odpadki.
Gra zapiera dech w piersiach i sprawia wrażenie prawdziwego next-gena, z zauważalnym skokiem w grafice w porównaniu do Red Dead Redemption 2.
Burze i huragany wydają się rzeczywiste, wiatr wygina słupy i znaki drogowe, a NPC-e tracą równowagę, uciekając w poszukiwaniu schronienia.
Reaktywność NPC’ów w GTA 6
Ekipy konserwacyjne i sprzątające będą wchodzić w słowną interakcję słowną z graczem, w reakcji na jego działania.
Po dużym wypadku będą tworzyć się korki, dopóki droga nie zostanie oczyszczona. Wywołane będzie zdarzenie losowe, w wyniku którego na miejsce wypadku przyjedzie ciężarówka, furgonetka czy dźwig, a NPC-e pozbierają szczątki i je wywiozą.
NPC-e będą nagrywać i wzywać policję w przypadku strzelaniny lub po poważnym wypadku samochodowym.
Robotnicy budowlani mogą faktycznie kopać, stawiać słupy za pomocą dźwigów lub wykonywać prace drogowe.
Fizyka w GTA 6
Droga do pewnego stopnia jest podatna na zniszczenia. Dziury w drodze podlegają prawom fizyki i po ulewie zsotaje w nich woda, do czasu aż nie wyparuje pod wpływem temperatury.
Każdy pojazd będzie wywoływał określone odczucia w trakcie jazdy, a dodatkowa masa (opancerzenie, pasażerowie, ciała w bagażniku) będzie naciskać na tył pojazdu.
Fizyka wypadków samochodowych jest zbliżona do symulacji, a samochody mogą się wyginać lub przecinać na pół po uderzeniu w gruby słup.
Budynków nie można całkowicie zniszczyć, ale w pewnym stopniu gracz może uszkodzić drzwi, okna, ściany i dachy.
Odczucia w trakcie sterowania postacią przez gracza
Jason i Lucia trzymają broń inaczej, odczucia w trakcie sterowania nimi są inne, mają własną wagę i określone ruchy.
Gracz będzie mógł nosić karabin na plecach i pistolet przytroczony z przodu.
Gracz może posiadać wiele furgonetek/samochodów z ekwipunkiem. W tym z ubraniami, bronią i dodatkami.
Elementy skradania, takie jak kucanie, kładzenie się na brzuchu, chowanie broni pod koszulą i wiele innych rzeczy jest podobnych do Hitmana lub Ghost Recon
Ubrania w GTA 6
Ubrania mają swoją własną fizykę. Gdy wyciągasz broń, ubrania reagują na ruch dłoni, a spod nich widać wystającą skórę, która stanowi oddzielną warstwę.
Ubrania mogą się rozedrzeć, wybrudzić się, przepocić lub zmoczyć. Mogą być zakrwawione i reagują na cięcia nożem oraz kule.
Gameplay GTA 6 – odpowiedzi na dodatkowe pytania
Użytkownik Pebblestar dopowiadał również na pytania. Polecamy oczywiście wątek z początku naszego artykułu, ale twórcy profilu GTA 6 Countdown zebrali kilka, ich zdaniem, interesujących smaczków. Powtarzamy jednak po raz kolejny, że w wątku z odpowiedziami na pytania, do którego likujemy, mogą znajdować się spoilery dotyczące fabuły.
Kiedy dobijemy do poziomu Max Wanted pojawi się gwardia narodowa.
Można jeździć konno, zwierzęta są dostępne na farmach i terenach wiejskich.
NPC-e są świadome obecności gracza. Można je okraść lub zastraszyć, aby odłożyły telefony, jeśli nagrywają filmy z twoim udziałem. Mogą one zostać bowiem opublikowane w mediach społecznościowych lub wiadomościach.
Sztuczna inteligencja policjantów jest na wysokim poziomie, ponieważ pracują w grupach, komunikują się między sobą i potrafią rozdzielić się na dwie lub więcej grup.
Podsumowanie
Nie będziemy się tutaj wdawać w żadną interpretację przytoczonych informacji, przynajmniej na razie. Czy Pebblestar faktycznie widział gameplay GTA 6? Trudno powiedzieć. Powyższe opisy można byłoby na dobrą sprawę sporządzić bez oglądania gameplay’u i pewnie wiele z nich, z dużą dozą prawdopodobieństwa, pokrywałoby sięz tym co finalnie wyląduje w grze. Są to zatem dość bezpieczne i rozsądne „predykcje”. Premiera GTA 6 zweryfikuje te przesłanki. Mimo wszystko są to ciekawostki oficjalnie nie potwierdzone. Poniżej jeszcze filmik, który na podstawie powyższych doniesień pozlepiał Coltestwood.
Wszystko to brzmi niemal idealnie ale identycznie było przed premierą GTA V.
Ktoś coś widział rok przed premierą, będzie to i to a jak wiemy, finalnie mało co pokrywało się z gotowym produktem 🙂
GTA VI na pewno na swój sposób będzie wybitne i podniesie poprzeczkę zdecydowanie wyżej niż “piątka” ale czy aż tak ? 🙂
Jak dla mnie facet wziął wszystko to co mniej więcej jest już i tak obecne w GTA V, podrasował tym czego mniej więcej można by się spodziewać i zamiast V napisał VI. Oczywiście nie wykluczam, że faktycznie widział gameplay.