GTA 6 na PS5 Pro 60 fps

Czy 60 fps w GTA 6 na PS5 Pro będzie nieosiągalne?

W ramach uzupełnienia ostatnich informacji w temacie prezentacji PS5 Pro, przedstawiamy opinię eksperta z Digital Foundry – Richarda Leadbettera. Prezentacja nowej konsoli od Sony spotkała się z delikatnie mówiąc, chłodnym przyjęciem. Fakt, że sprzęt może mieć problemy z osiągnięciem 60 klatek na sekundę w tak wyczekiwanym hicie jak GTA 6, dolewa oliwy do ognia.

Kiepskie informacje

Już sama cena nowego sprzętu z obozu Sony wygenerowała dużo negatywnych emocji. Do całego zamieszania, trochę dodatkowego chaosu wprowadził pan Leadbetter. Jak mówi ekspert, na obecną chwilę 60 fps’ów na PS5 Pro w przypadku GTA 6 jest bardzo wątpliwe. Przynajmniej w 4k, czego oczekiwaliby gracze. Jak dobrze wiemy, tak ogromne produkcje potrafią podnieść wyniki sprzedażowe konsol. Pod względem ilości generowanych klatek, PS5 Pro nie oferuje dużo większej wydajności, więc potencjalnie jest to wydanie ponad 3000 złotych na granie w 30 klatkach. Dla większości fanów GTA, nie stanowi to ciekawej perspektywy. Gracze będą mieli sporo obiekcji, czy zainwestować pieniądze w nową konsolę.

To nie kwestia grafiki, to kwestia procesora

Richard Leadbetter już w marcu mówił, że 60 klatek w GTA 6 na PS5 Pro będzie możliwe tylko, gdy Rockstar „zrobi coś magicznego z procesorem”.

Wciąż spodziewam się, że GTA 6 będzie grą w 30fps’ach, chyba że wydarzy się jakiś cud technologiczny, a w PS5 Pro nie ma technologii, która mogłaby to zmienić”. – Powiedział ekspert Digital Foundry po prezentacji Sony. „Gry Grand Theft Auto zawsze uruchamiały złożone symulacje, które mocno obciążały procesor, dlatego każda gra GTA początkowo była uruchamiana na swoich platformach docelowych w 30 fps’ach (lub mniej).”

Jak wszyscy wiemy, co i również podkreślił Leadbetter, PS5 Pro będzie miało przecież taki sam procesor jak podstawowa wersja tej konsoli. Jeśli PS5 celuje w 30 klatek, a wszystko na to wskazuje, to w wersji Pro nie ulegnie to zmianie. „ […]To nie jest problem z GPU, to problem z CPU. Oczywiście, wszystkie spekulacje są nieważne, jeśli Rockstar ma na celu 60 fps’ów na standardowym PS5 […]”.

W kwestii jakości grafiki Richard Leadbetter z Digital Foundry twierdzi, że oczywiście na PS5 Pro, gra będzie wyglądać lepiej. Według eksperta, poziom szczegółowości zaprezentowany na zeszłorocznym zwiastunie, jest możliwy do dostarczenia nawet na wersji podstawowej konsoli od Sony. Twierdzi on, że są poszlaki mówiące, iż zwiastun do GTA 6 z 2023 roku działał na PS5 lub Xbox Series X.

A jak wy zapatrujecie się na liczbę klatek w GTA 6? 30 fps’ów jest dla was wystarczające, czy stałe 60 klatek jest w worku waszych najważniejszych oczekiwań względem rozgrywki? Być może dla wielu osób, będzie to okazja do ulepszenia swojego PC pod zalecane wymagania nowej odsłony Grand Theft Auto, ale ta wersja gry jest pieśnią przyszłości.

Poniżej świeży wywiad IGN z Richardem Leadbetterem. Pod tym LINKIEM odnośnik do momentu, w którym mówi o problemach gier w osiągnięciu 60 fps na konsolach oraz przyszłości GTA 6 na PS5 Pro.

Dołącz do naszej społeczności już dzisiaj! Po zalogowaniu otrzymasz dostęp do pełnej zawartości strony oraz możliwość pełnej interakcji. Zaloguj już teraz ZALOGUJ/ZAREJESTRUJ

Podobne artykuły

Komentarze